Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










woensdag 14 september 2016

Een Tiroler souvenir


Lang geleden gingen mijn vader en moeder op vakantie naar Tirol. Het waren de zestiger jaren, mijn ouders waren nog jong en ik was nog maar een piepkuiken.
Als souvenir heeft mijn moeder een kleurrijk bedrukt lapje gekocht. 


Rafelrandjes, de bloemen die mijn moeder zo lief had en de Tiroolse adelaar.
Een typisch product uit die tijd.
Mijn moeder heeft de bloemen op latere leeftijd geborduurd en omdat haar vingers steeds minder konden dan ze wilde, mocht ik het hebben.
Dat was een paar jaar geleden, nog voor de Alzheimer en de Parkinson haar leven minimaliseerden.


Toen ik haar het lapje vorig jaar weer eens liet zien, wilde ze graag dat ik het af zou maken. Dan hadden we samen aan iets gewerkt, dat vond ze leuk. Ik moest wel iets aan de gentiaan doen, daar moest nog iets in het midden komen. 

Dus heb ik het lapje verder geborduurd. Zo lag het een poosje tussen al die dingen in mijn werkkamer waar ik nog iets mee wil doen. Ik typ dit nu en bedenk me dat mijn moeder dat ook altijd had. Stapels dingen in haar werkkamer waar ze plannetjes mee had. :)




In mijn voorraad liggen ook nog wat van deze randen van pitjeskatoen, die mijn moeder jaren geleden maakte voor de lakensets die ze toen maakte. Dat leek me wel wat als omlijsting voor het lapje en toen wist ik hoe ik het wilde gaan doen.
Eerst een lapje en wat vulling en dan lekker buiten quilten.


Na het quilten heb ik een rand recht, wat bolletjesband (paste precies!) en als laatste een gerimpelde rand rondom genaaid.De rafelranden bleven zo intact en toch oogde het nu een heel anders.


Voor de achterkant heb ik nog een perfect lapje bij de kringloop gevonden; edelweiss en gentiaan op een groen ruitje.  


Een laatste controle door Boefie en het cadeautje voor mijn moeder is klaar. 
Vrijdag ga ik het haar geven. 
Ik hoop dat ze het nog herkent en anders zal ze het toch wel leuk vinden omdat het bloemetjes zijn. :)


2 opmerkingen:

Corina zei

Wow, wat een bijzonder project, vol verhalen, en super mooi!

de DIY Diva zei

Mooi verhaal. Dit soort vakantiesouvenirs gaan zo een leven lang mee...

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.